24. januára 2012

Do It Yourself! - Olej na popáleniny

Kto sa ešte nepopálil, nech zdvihne ruku. A kto sa popálil a hneď neutekal namočiť to, tiež. Asi je takých ľudí málo. V tomto príspevku vám predstavím úžasný vynález. Možno ho už poznáte, možno nie, v každom prípade niečo o ňom napíšem.

Jedná sa o olej na popáleniny z lupeňov bielej ľalie. Za mojich mladších čias a pravidelného záhradkárčenia som sa stále hnevala, načo jej mama toľko má, že mi v záhrade lezie na nervy a sabotovala som ich pestovanie pravidelným (tajným) vykopávaním cibuliek. Som rada, že túto moju sabotáž prežili, pretože by sme teraz nemali čo použiť do receptu :o)

My máme takéto
Ľalie vysádzame na jeseň, prípadne v jarnom období (takže to ešte stihnete). Pri výsadbe sa riadime pravidlom, že vrstva zeminy nad cibuľou by nemala byť väčšia ako je jej dvojnásobná výška. Ľalia biela vyžaduje nad cibuľou vrstvu pôdy hrubú iba 2,5 cm a sadiť sa má koncom leta (takže ešte viac času). Viac sa o ľaliách dočítate tu a tu.

Potrebujeme:
cca 15 okvetných lístkov z bielej ľalie (bez piestikov a musí to byť ľalia biela)
2 dcl oleja
pohár od horčice

ak ho chcete viac, olej si prispôsobíte podľa nádoby a taktiež prihodíte aj lístky

Postup:
Otrháme lístky ľalie bielej, naložíme ich do pohára s olejom a zatvoríme. Pohár odložíme na tmavé miesto asi na dva týždne. Potom to precedíme do druhého pohára (chytí sa tam taký povlak, alebo niečo ako kvasinky, keďže je to naložené a pracuje to) a je hotovo. Aj naďalej skladujeme na tmavšom mieste.

Keď sa popálite, stačí popálené miesto namočiť alebo potrieť týmto prípravkom. Bude to možno trochu štípať (podľa veľkosti popáleného miesta), ale výsledok bude stáť za to. Výsledkom totiž je, že do hodiny sa vám vytvorí niečo ako nová kožička, miesto je také hladké a na druhý deň nie je po popálenine ani chýru. Ešte by som mala dodať, že nevznikne žiadny pľuzgier. Keďže som pravidelným chytačom ešte dosť teplej plotne na sporáku, mám ho dokonale vyskúšaný a overený. Dokonca som ho použila aj po spálení sa na slnku.

Takto to vyzerá
Tak šup - šup kúpiť cibuľky ľalie :-)

Pekný deň!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.