11. januára 2012

Do It Yourself! - Pomôcka na drdol

Strašne sa mi páčia drdoly. Ja s mojimi jemnými riedkymi vlasmi moc toho na hlave nevykúzlim, ale zistila som, že je na to pomôcka. Nikde som to v obchode nenašla alebo tety predavačky ani nevedeli, čo to vlastne chcem. Možno to nájdem niekde, kde by som ani nečakala (ako sme kúpili ďalekohľad v obuvi na dovolenke v Tatrách :-D ). Keďže sa mi nechcelo čakať, kým by mi to prišlo poštou z e-shopu, a tak veľmi som to chcela, zrodil sa mi v hlave nápad.

Čestne vyhlasujem, že mi to napadlo samé od seba, nikde som nič nehľadala, napadlo mi to pri riešení dilemy, či si to mám objednať alebo nie (kde inde, ako na WC :-o, tam sa už zrodilo veľa skvelých nápadov a riešení :-D ), takže v prípade, že to už niekto vymyslel, plagiátorstvo je čisto náhodné.

Pri výrobe tohoto výrobku nebolo ublížené žiadnej ovečke.

Ďakujem mame, že prebrala za mňa štafetu a štrikovanie dokončila za mňa (pri mojom začiatočníckom tempe by som to mala neskôr ako z toho e-shopu :-o

Potrebujete:
vlnu, ihlice, patenty na zapínanie, ihlu a niť, staré papiloty alebo iný výstužný prvok

A tu vám prinášam postup výroby:

1) z vlny si upletiete obdĺžnik potrebných rozmerov (ja mám 15 x 20 cm)


2)  Obdĺžnik je hotový a teraz ideme vytvoriť "valec"


3) K spodnej hrane položíme papiloty


4) Prichytíme ich niťou


5) A zatočíme


6) Keď už sme na konci, zašijeme ho, aby sa nám nerozmotával (vrátane bokov)



7) Je čas na patenty (ja som zohnala plastové)


8) Jeden diel prišijeme na jeden bok


9) Druhý diel na druhý bok


 10) Valec je hotový (ukážka v zapnutom stave)


11) A drdol spravený pomocou neho :-) Som veľmi rada, že to funguje!


Doplnky:
ozdoba do vlasov - KIK
náušnice - vlastná výroba
stromček - mamin :-)

Viac mojich handmade výtvorov nájdete tu.

Takže na záver môžem vyhlásiť, že to funguje. Držím palce, ak by ste to skúšali.

Pekný večer všetkým!



8 komentárov:

  1. Šikovnááá :) Pekný účes...Aj ponožky Hello Kitty sú super :D hihi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujeeeeeeem za pochvalu :-)
    teda nečakala som, že si niekto všimne moje obľúbené mačiatko a ešte k tomu na ponožkách :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. perfektné ponožky :D ja mám tiež niečo podobné na vlasy, ale neroluje sa to, ale nasadí na cop a vlasy sa okolo akokeby ovinú. Vyzerá to ako klasická drátenka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @Monika: také som tiež niekde videla. len ja som chcela konkrétne toto. ponožky :-D ja som milovníčka postavičkových a bláznivých ponožiek, takže je dosť zrejmé, že sa tu objavia aj ďalšie :-D alebo im mám spraviť samostatný príspevok? :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jasné sprav :) na VŠ so bola maniak, teraz už ma to prešlo, ale občas dám do čižiem, alebo doma nejaký výstrelok :D Najradšej mám tie najviac huňaté a štrikované :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :-D tak ok, porozmýšľam o tom. ale asi to dám radšej len na facebook :-D u mňa to začalo jednými prúžkovanými podkolienkami do čižiem a už sa toho neviem zbaviť. ja milujem tiež huňaté a štrikované a froťáskové :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásný drdol a krásné vlasy..jsi mega šikovná..jak jsi to vyrobila!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! So ho vtedy potrebovala hneď, nedalo sa čakať, kým príde objednávka, musela som sa s tým nejako popasovať a toto mi prišlo ako celkom fajn nápad :-) Aj keď to nie je úplne dokonalé, svoj účel to splnilo.

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.