10. januára 2012

Nail Design - My Stuff

V nejakom staršom príspevku som už spomínala vodolepky a razítka. Teraz prinášam komplet moju zbierku ozdôb a pomôcok aj s nejakým tým popisom. Momentálne som doma a tak si nejaké lepšie nechty urobím len na väčšiu akciu, inak nosím jednofarebné a všimla som si, že dosť často krátke, čo je na moju maličkosť dosť neobvyklé, pretože "dlhé pazúry" nosím asi tak od 13-14 rokov, kedy mi mama priniesla môj prvý lak, že budem mať na rozlúčkovú :-) Bol krásny perleťový bledoružový. Nechty mám vlastné, žiadna "umelina", "gélovina" a podobné ničiteľky nechtov. Samozrejme, že aj ja mám skúsenosti s takými, ale o tom bude iný príspevok.

Takže na začiatok veci na takú bežnú údržbu:

1) Výživa a bielenie
  • Gabriella Salvete Whitening Mask (11 ml) -zlupovacia  proteínová bieliaca maska: priznám sa, že je nová a ešte som ju neskúšala (101 Drogerie)
  • Essence SOS Nails Saver Growth Activator (8 ml) - s extraktmi z manga a sójového mlieka: ako som tak pozorovala svoje nechty, ktoré mi inak rastú dosť pomaly, tak myslím, že to aj fungovalo a rástli rýchlejšie. Chcela som si ho ešte kúpiť, ale nezohnala som ho. Tento bol ako darček (DM Drogeriemarkt)
  • Gabriella Salvete Calcium (11 ml) - regeneračný kalciový lak: kúpila som si ho, keď sme doma prerábali a nechty som si zničila od neustáleho umývania a drhnutia. Nechty mi dal dokopy, takže odporúčam. (101 Drogerie)
2) Pilníky

Už dávno nepoužívam taký ten kovový, ale používam tieto papierové. Ako je vidno z obrázka, hlavne Ebelin. Mám pocit, že som v poslednej dobe v DM videla len také obyčajné čierne a tie veselé obrázkové už nie sú. Možno niekde áno, ale u nás určite nie. Aspoň neboli, preto je tam ten čierny. Ten v  tvare Santu mám asi 9-10 rokov z Avonu, ale nepoužívam ho, len ho skladujem :-D Tie malé z Fleur de Santé mali byť do kabelky, ale bola to zlá voľba a nakoniec som si kúpila znova Ebelin, ale malý kabelkový (Ebelin - DM Drogeriemarkt)

3) Odlakovač a tak
  • Odlakovač je rovnako Ebelin (DM Drogeriemarkt), 125 ml) a keď nie on, tak Constance Carol (101 Drogerie, 150 ml). Sú to dva pre mňa top odlakovače, vyhovujú mi a používam ich už niekoľko rokov. Ebelin je v dvoch alternatívach, buď s acetónom, alebo bez. Ja mám bez.
  • Cleaner používam nie na čistenie gélu, ako je napísané, ale na odmasťovanie nechtov pred lakovaním, hlavne keď idem zdobiť. Kdesi som čítala, že je na to dobrý, tak to tak robím. Ktovie, ako to s ním je v skutočnosti :-D Dostala som ho ako darček k objednávke, inak je dostupný tu. (100 ml)
4) Odlakovacie perá

Ako prvý som si kúpila ten od Fleur de Santé, že vyskúšam a dobre som urobila. Predtým, niekedy aj teraz, som používala obyčajné tampóny na čistenie uší. Ale pero má špičku a lepšie sa dostanem tam, kam potrebujem. To od FDS má hore ešte tri náhradné špičky. Iba sa vytiahne a nasadí. Keďže mi už dochádza, kúpila som si na vyskúšanie pero od Essence (DM Drogeriemarkt, 4,5 ml)

5) Olejček a krém
  • Výživný olej na nechty s jahodovou vôňou. Používam ho pred fotením po zdobení alebo po základnej úprave nechtov. (Mám ho z e-shopu, 15 ml) )
  • Zjemňujúci krém na nechty od FDS používam na noc po nakrémovaní rúk. Dám si ku kožičke a potom masírujem nechty aj ich okolie (Fleur de Santé, 15 ml)
6) Také moje "Do it yourself"

Toto boli moje pomôcky pri zdobení glitrami. Najprv som si spravila posýpatko z lyžičky na zmrzlinu, potom som prišla na lepší nápad. Minul sa mi lak na nechty a išla som ho vyhodiť. Potom mi napadla tá úžasná myšlienka vyrobiť si z toho taký ten vejárový štetec na posýpanie. Tak som ho namočila do odlakovača a očistila. Potom som ho položila na odličovací tampón a vytvarovala ho do vejára. Určite viete, že keď namočíte štetec do odlakovača a necháte tak,štetiny zatvrdnú a držia tvar. A tak sa to stalo mojou výbornou pomôckou na posýpanie trblietkami na pár rokov, kým som si nekúpila originál vejárový štetec.

Poznámka: Viac takýchto mojich výmyslov čoskoro v príspevku.

Zdobenie:

Na zdobenie používam nálepky, vodolepky, šablóny, zdobiace laky, razítka, trblietky.


Neviem, prečo som tam pri fotení dala aj ten veľkú ružový, ten patrí na obrázok vyššie. Je na oprášenie nechtov po brúsení.
Štetce na zdobenie ešte čakajú na odskúšanie, sú nové a ešte nebola príležitosť vyskúšať ich. Kúpila som ich v e-shope.
  • nálepky

Je to také najjednoduchšie a pomerne rýchle. Používam ich ako doplnok k francúzskej, či už ku klasickej bielej, alebo farebnej. Tieto zásoby mám nazbierané za nejaké 3 roky. Samozrejme, že nie sú už všetky, už som ich dosť pomíňala. Keď som chodila ešte do Bratislavy do práce, tak som tak každé dva týždne kúpila jedny až dvoje (to sú napr. tie s modrým papierom). Na Trnavskom mýte na tržnici bola taká malá drogéria a tam som bola pravidelný zákazník. Pár kúskov som kúpila v bývalej bižutérii Pink, dvoje mám od Essence, celkom fajn sa dajú kúpiť v KIK-u (napr. vľavo čierny papier) a ostatné sú z e-shopu (napr. tie s červeným papierom). Nie vždy som samozrejme kúpila úplne super, niektoré sú vhodné skôr do gélu. Buď sú také masívnejšie a aj po prelakovaní trčia a potom sa rýchlo oderú alebo sú tvrdé a mám problém ich prilepiť, lebo sa nedajú ohnúť podľa nechtu.
Čo ale na nálepkách nemám rada je ich odstraňovanie z nechtov, hlavne keď sú už viackrát prelakované, nedajbože posypané trblietkami.
  • vodolepky a šablóny

Vodolepkové som zatiaľ robila dvakrát a oboje sú tu na blogu. Prvý krát som sa celkom dobre pobavila (pozri tu), druhý to už išlo lepšie (pozri tu). Ale musím povedať, že idú dole oveľa lepšie a ľahšie ako nálepky. Kupujem ich v e-shope a majú fakt neskutočný výber. Je to pre mňa novinka, hoci o nich viem, už dlhšie, len ich krátko používam.
Šablóny sú z toho istého obchodu a ešte en čakajú na svoje použitie. Nakoľko už mám aj štetce na nail art, tak sa do toho môžem pustiť (tie zdobiace laky som si na to netrúfla použiť, už len kvôli ich dlhým štetinám).
  •  zdobiace laky

Tie hore so striebornými vrchnákmi rovnakej značky sú tiež z tržnice na Trnavskom mýte (4 ml), s bielymi z drogérie Petra na Myjave (ale videla som ich na viacerých miestach, 5 ml), strieborný (7 ml) a bordový (7 ml) už ani neviem (popis je v smere hodinových ručičiek). No neviem, ale zakaždým, keď som chcela použiť tieto laky, tak som sa mierne rozčúlila. Neskutočne rýchlo mi zhustnú. Keď ich chcem použiť druhý krát, tak sú už dosť husté a nepoužiteľné. Treba ich riediť, aby nešli hneď do koša.
  • razítka

Zo začiatku som mala trochu problém použiť ich. Tak jednoduché a tak to nefungovalo. A pravdupovediac tie laky nie sú najlacnejšie. Essence razítka u nás nepredávajú ako lacnejší variant. Mohla som akokoľvek tlačiť, stále to nešlo. Laky boli riedke a celé to bolo iné ako som to videla vo videách. Potom som dala na radu jednej baby a lak som nechala trochu vyprchať, nech zhustne a podložku, razítko a stierku som odmastila už spomínaným cleanerom (aj ona spomínala cleaner na odmastenie, ako som už písala). Zatiaľ som použila biely, mám trochu strach pustiť sa znova do toho. Kúpila som ich v e-shope. Laky sa predávajú v setoch po troch 5 ml lakoch. Doštičky sú zvlášť a ku každej je pribalená stierka a podložka.
  • glitre a kamienky

  • Dekoračné kamienky budem používať len na nail design kvôli foteniu, lebo pochybujem, že mi na nechtoch vydržia pri bežnom používaní rúk, pokiaľ nebudú zaliate do gélu.
  • Trblietky vľavo sú staršie a neviem odkiaľ sú, ostatné sú z OD Jednota v Trnave. Je tam "stánok" s drogériou a medziiným tam majú hrozne veľa vecí na zdobenie nechtov.
  • Vpravo vo fľaštičkách sú fimo ozdoby na nechty kvietky, vážky, v kelímku sú štvorlístky z nejakého tvrdšieho materiálu, oboje sú tiež z Trnavy.
Na bežné nosenie sú z tohoto vhodné asi len glitre, ostatné sú vhodné do gélových, kde sú lepšie upevnené pod vrstvou gélu. V mojom prípade ich teda použijem fakt len kvôli foteniu nail artu.
  • francúzska manikúra a priesvitné laky

Tieto dve kategórie nechcem dávať medzi laky a ich ukážky, tak som sa rozhodla zaradiť ich sem. Mojim dlhoročným favoritom na francúzsku manikúru je dvojica lakov od Gabrielly Salvete. Jedného času ten biely zmizol u nás zo 101 Drogérie a nemohla som ho nikde zohnať. Kúpila som si vtedy Miss Sporty, ale to radšej budem bez francúzskej, ako si ho kúpiť ešte raz (ale tak ja s touto značkou celkovo nie som spokojná, aj keď pár vecí sa u mňa nájde, ale tie sú menšie zlo). Nenašla som ho ani v Hlohovci, ani v Trnave, ani na Myjave. Náhodou som sa ocitla v Trenčíne, tak som to išla omrknúť tam, mali ho, tak som si kúpila rovno dva do zásoby :-D Potom sa našťastie vrátil aj u nás a odvtedy nezmizol, čo som veľmi rada. (101 Drogerie, 11 ml)

Set od Essence som si kúpila ako pokus, lebo som bola zvedavá. Má u mňa šancu, ale nie už ako set, ale iba laky. Tie nálepky sú hrôza. Tie okraje, čo nechávajú. Ak to niektorá používa a ide jej to, tak jej len závidím. Použila som tie šablóny len dva krát a používam už len laky. Iba si musím na biely zobrať väčší štetec, lebo tento je pre mňa malý a nevyhovuje mi. (DM Drogeriemarkt, biely 4 ml, topcoat 7 ml)

Perá na francúzsku (jedno biele, druhé strieborné) od Essence som tiež ešte nepokorila. Ľavú ruku ešte ako tak urobím, ale keď chcem robiť pravú, tak ako som na ľavú ruku ľavá, tak mi to nejde. (DM Drogeriemarkt, 3 ml)


Priesvitné laky používam ako na podklad, tak aj na prelakovanie. Posledné dva sú len na prelakovanie.
  • Miss Sporty Nail Expert Manicure for Glossy Nails - silk base alebo top coat: toto je jedna z vecí od Miss Sporty, ktoré tolerujem (DM Drogeriemarkt, 8 ml)
  •  Jollie France a Gabriella Salvete Enamel with Hardener: podobná úroveň, tiež moja dlhoročná výbava medzi priesvitnými lakmi (101 Drogerie, 12 ml JF; 11 ml GS)
  • Essence Gel Look Topcoat: nechty sú po ňom skutočne leské, ako gélové (Dm Drogeriemarkt, 8 ml)
  • Essence Quick Dry Topcoat: slen stručne, funguje. Ale nedávam ho hneď na úplne mokrý lak, trocha počkám a až potom ho použijem a nechty sú such (DM Drogeriemarkt, 8ml)
Budem rada, ak sa nájde niekto, kto mi napíše svoj postup a svoje triky pri tých veciach, ktoré mi veľmi nejdú, aby som vyskúšala, či sa to zlepší.

Prajem Vám pekný deň!

11 komentárov:

  1. strašne sa mi páčia štetce na nail art, ale teda na nechty som ľavá, skôr z dôvodu očnej linky. Neskúšala si s nimi robiť gelové linky?:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. s týmito určite nie, ale na očné linky mám odskúšané dva štetce: jeden je klasický skosený na očnú linku (konkrétne tento http://www.goshcosmetics.sk/produkty/doplnky/stetce/jemny-stetec-na-ocnu-linku-skoseny.html) alebo potom štetec na gélovú linku od catrice (http://www.catrice.eu/cz/produkty/nastroje-krasy/detail/product/gel-eye-liner-brush.html)oba používam tak, že si namočím štetec, obtriem si ho o chrbát ruky, aby som nemala príliš veľa linky na ňom a dám na viečko, potom už len z tej ruky beriem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. wow..jsi skvěle vybavená!!

    Nechceš mi přijet udělat nehtíky:)?

    http://ina-tina.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :-D ďakujem. Pravdupovediac keď robím niekomu inému, nikdy so sebou nie som spokojná, ale skús prísť :-)))
    teba som práve včera začala sledovať na blogu, máš ho úžasný !!! šaty Audrey love love love, škoda, že nebudem mať najbližšie cestu do H&M

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No už sa teším, akú manikúru si urobíš :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. o dva týždne ideme na narodeninovú oslavu, tak "čekuj" :-)dúfam, že sa mi dovtedy ani jeden nezlomí :-o už čoskoro ale pribudnú nejaké nové fotky

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj tie glitre myslis v TT ako bol ten kruh hned ako sa vstupilo do jednotyo? :) Teraz je to taky polokruh.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jj, presne ten som myslela. v čase písania príspevku bol ešte na svojom mieste, ale pravdu máš, už je presunutý :-)

      Odstrániť
    2. Ja som tam vždy hľadala tie väčšie strieborné trblietky, ale nikdy som ich tam nevidela.Asi ich tam nemajú. :(

      Odstrániť
    3. no naposledy, keď som tam kupovala niekedy v jeseni minulý rok, som si tam také väčšie glitre kúpila aj strieborné, aj červené. už tam často nechodím, vlastne v tom presťahovanom som ešte ani nebola, lebo tam mali väčšinou aj tak fimo ozdoby a tie sú mi na dve veci, aj keď zopár takých mám, ešte som ich nikdy nepoužila

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.