6. januára 2012

Water Marble Technique

Pred nejakým časom som zobrala odvahu a vyskúšala som na nechtoch techniku "Water Marble". Nejako sa mi zapatrošili fotky a utiekli mi na externý disk, tak ich prinášam trochu oneskorene. Princíp tejto techniky je založený na rozpíjaní a "rozťahaní" laku vo vode. Na Youtube je na to veľa tutoriálov a keď som to dokázala ja nervák, tak to potom zvládne každý.

Potrebujete na to nádobu s vodou, laky na nechty, ihlu a odlakovacie pero alebo taký ten tampón na čistenie uší (mnou nazývaný "ušičistič" :-D ), papierovú pásku. Podotýkam, že voda by nemala byť veľmi studená, mala by mať takú akurát teplotu a laky si vyberte tie novšie. Prečo? Pretože sú redšie a budú sa lepšie rozpíjať vo vode. Nechty si môžete predtým nalakovať nejakým bledším lakom alebo ich prelakujte aspoň priesvitným, nechám to na vás, ja som si zvolila len priesvitný lak. Moje použité laky sú tmavšie, nakoľko boli najnovšie a najredšie...

A tu je môj skromný fotopostup:

1) Nachystáme si všetko, nech nemusíme odbiehať


2) Nalakujeme nechty (priesvitným alebo bledším lakom)


3) Nachystáme si nádobu s vodou. Voda by nemala byť veľmi studená, ja som použila vodu s izbovou teplotou. Na tej mojej je vidieť, ako som hľadala správne laky :-) )


4) Oblepíme si prst páskou ako ochranu pred nadmerným ušpinením.


5) Začneme kvapkať do vody laky. Lak sa po kvapnutí rozplynie po hladine. Do neho kvapneme ďalšiu farbu a do neho ďalšiu... Opakujeme podľa počtu lakov.




6) Vzniknuté "očko" porozťahujeme ihlou alebo špáradlom. Keď sa veľmi bude chytať lak na ihlu (špáradlo), utierajte priebežne o tampón navlhčený odlakovačom.


7) Cez vzor ponoríme do vody prst a držíme pod vodou min. 10 s. Zatiaľ "zozbierame" zvyšný lak z hladiny. Opäť na to použijeme ihlu alebo špáradlo. Po zozbieraní utrieme, nech nám to tam nezaschne pred ďalším nechtom.


8) Vytiahneme prst a takto to vyzerá.


9) Odstránime pásku a očistíme okolie nechtu.


10) Hotové nechty prelakujeme priesvitným lakom.


11) A je hotovo :-)


Keď som skončila, som si všimla jednu vtipnú vec. Mala som na sebe mikinu s podobným vzorom :-)


Želám veľa šťastia pri zdobení!

2 komentáre:

  1. Sikovna :) Ja som to skusala milionkrat, ked som sa nudila...A laky rychlo schli, nikdy to nebolo ako na youtube :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za pochvalu :-) Mne trochu trvalo, kým som našla "funkčné" laky :-) Ono je pravda, že je to treba rýchlo nakvapkať a rozťahať, lebo potom sa z toho už spraví taká šupka. Aj ja som pri rozťahovaní nemohla zachádzať príliš ku kraju, lebo tam už bola

    OdpovedaťOdstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.