30. marca 2012

Môj lakovací rituál


Niekedy stačí tak málo, aby nechty mali dlhšiu výdrž, a to nemusíme ani použiť najdrahšie laky. Už len preto, lebo aj ten najdrahší lak sa môže na druhý deň olúpať, keď nebude správne nanesený. Dlhodobým trénovaním som si vytvorila akúsi rutinu v lakovaní nechtov. Ja si lakujem nechty v priemere každý 2 – 3 deň, občas si na ne niečo nakreslím. Takže sa mi ani nestihnú olúpať. Ale keď nie je čas, ale si spravím nejaké, ktoré sa mi veľmi páčia, tak ich mám aj týždeň. Bez poškodenia. 

Nie, nesedím so založenými rukami celý deň, aby som si ich nepoškodila. Umývam sa ako každý iný človek, riady tiež za mňa neumýva slúžka (ok, tak raz za čas to urobí aj Maťko) a ťukanie do klávesnice nerobí za mňa automat... Robím všetko, čo je v domácnosti treba a niekedy aj netreba :-o Nehovoriac o rýpaní sa v zemi v záhradke.

Ale samozrejme to záleží aj od laku. Najlepšie skúsenosti mám z lakmi od Essence, Catrice a Rimmel. Dá sa povedať, že sú mojim top značkami. Občas si kúpim aj nejaký lacný kúsok kvôli odtieňu, ale na to sa cena pejaví hneď na druhý alebo tretí deň. Gosh nie je tiež najhorší, ale dlho schne a má tendenciu robiť bublinky po druhej vrstve (aj po dokonalom zaschnutí prvej vrstvy).

A tu sme pri ďalšej veci, lak vždy nanášam v dvoch vrstvách. Ak nanášam ako vrchný lak nejaký trblietkový, tak farebného nanášam len jednu vrstvu. Ale pri zmatňujúcom alebo prizmatickom efekte takisto dve.


A už sa dostávame k postupu.

1) V prvom rade si nechty dôkladne odlakujem. Ak som použila nejaký výrazný lak, tak kľudne ich prebehnem aj dvakrát. Upravím tvar pilníkom. Ako som písala už v inom príspevku, používam len papierový. Pilníkuje sa jedným smerom, nie hore-dole, lebo nechty sa potom štiepia. Buď si ich oprášim štetcom, alebo si ich umyjem. Väčšinou si ich umyjem. Sem – tam si zatlačím aj kožičku (ružovým drievkom), ale  pravda, že toto som sa ešte nejako nenaučila :-o Potom nechám nechty dobre uschnúť. Nikdy, ale vážne nikdy nelakujem vlhké nechty alebo priamo po odlakovaní. Vždy ich treba nechať vysušiť. Nakoniec nechty pred lakovaním  odmastím. Toľko k predpríprave.

Poznámka: v budúcnosti pribudne aj leštenie, leštička už je na zozname. V poslednej dobe mi totiž nejako zostali nechty čiarkované, treba to napraviť.

2) Nanesiem podkladový lak. Momentálne najviac používam lak od Miss Sporty Nail Expert Manicure. Je to podkladový aj vrchný lak v jednom. Ak mám nechty úplne krátke, používam lak od Essence Growth Activator, aby som ich trocha popohnala do rastu. By som si dovolila tvdiť, že podkladový lak je dosť dôležitý. Lepšie chytí na nechty lak a na druhej strane farebný lak menej zafarbí nechty do žlta.

3) Po zaschnutí podkladového laku (oba moje schnú veľmi rýchlo) nanesiem prvú vrstvu vybraného laku a nechám ju uschnúť. Ak nemám lak dostatočne zaschnutý, spravia sa bublinky. Potom príde na rad logicky druhá vrstva. Obe nanášam v tenkej vrstve. Hrubá má tiež vplyv na bublinky a navyše dlho schne. Lak nanášam od stredu ku krajom. Je dôležité ťahať jedným ťahom a nevracať sa, zanecháva to ryhy. Potom treba pridať lak a už máme hrubú vrstvu. (A aj napriek tomu som vo videu zaínala od kraja, ale to už je zákon schválnosti, že spravím takýto kiks :-o). Je dobré lak naniesť nie celkom ku koži. Vyhneme sa tak zatečeniu laku ku koži.

4) Po zaschnutí oboch vrstiev nanesiem vrchný lak. Či už spomínaný od Miss Sporty, alebo v prípade zdobenia Essence Gel-Look To Coat, alebo zmatňjúci, príp. prizmatický.

5) Nakoniec očistím okraje nechtu, ak sa mi zadarilo zašpiniť kožu. Buď odlakovačom v pere, alebo čistiacim tampónom navlhčeným v odlakovači. Ošetrím kožičku olejčekom.

6) Nechty sú hotové a treba ich nechať dobre uschnúť. Ja mám trocha problém vydržať len tak sedieť a sušiť, a tak sa občas stane nehoda. Ale snažím sa to zvládnuť lepšie J Čo neodporúčam, je urýchlenie sušenia fénom. Hlavne teplých vzduchom, ktorý lak bude nie sušiť, ale „rozpúšťať“. Bublinky, bublinky, bublinky. Ak to niektorá robí a funguje to, tak sa tomu čudujem :-o

Pri použití tohto postupu mi nechty vydržia aj ten spomínaný týždeň. Ale asi máloktorá nosí tak dlho jedny nechty. No v každom prípade ma poteší, že mi pekné vydržia aj tie 2 – 3 dni...

Chcela som pridať aj fotky, ale ako na potvoru sa mi vybil fotoaparát. S obrázkami by to bolo zaujímavejšie.

Prajem krásny piatok!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.