18. júna 2012

Folk Weekend

Tento víkend sme si slniečko užívali na kopaniciach. Na Myjave sa konal ďalší ročník Medzinárodného folklórneho festivalu, a keďže konečne na toto podujatie vyšlo slnečné a nie upršané počasie, tak sme sa tam vybrali aj my.


Keďže nie som fanúšička kadejakých letných festivalov a slovenských kapiel, skôr ma uvidíte na takomto niečom. Bola som veľmi zvedavá na zahraničné súbory. Tento rok prišli z Bulharska, Poľska a Turecka.

Chodil tam takýto parádny vláčik, no my sme sa tam prešli peši. Menšia zdravotná prechádzka neuškodí. A tak som cvakla symbol slávností na kruháku - tanečnicu, aj tradičné pomaľované steny a múry, ktoré robia školáci pred každými slávnosťami.




Keď sme prišli, bolo tam takmer prázdno. Stihli sme sa najesť, zahriať medovinkou a ujo Halabrín spolu s papalášmi mohol zahájiť slávnosti.


A teraz malá ukážka toho, ako vyzerali kroje. Podľa mňa mali veľkú výhodu. Aspoň nemuseli stáť pred skriňou ako my a premýšľať, čo si dať z toľkého množstva hábov na seba :-D
Malá Silvinka v detskom myjavskom kroji
Dospelácky "myjafský" kroj :-)
Bulharský sa mi v sprievode podarilo nafotiť zblízka. Tie štrikované pančuchy som im v tej chvíli nezávidela.




Nedarilo sa mi fotiť, pre môj foťák sa príliš rýchlo hýbali a v prvý deň sme sedeli ďaleko :-( Nehovoriac o tom, že mi počas sprievodu stále niekto behal do záberu...

Kroje z Poľska boli krásne farebné.

Turci sa mi páčili najviac. A to nie len preto, že som nechtiac skončila v sprievode, keď ma tam vtiahli, aby som s nimi tancovala :-) Bolo to zaujímvavé, orientálne a mali svoje bubenícke Safri Duo, alebo lepšie povedané kvarteto :-D, ktoré so vystúpenia zapájalo aj divákov.




Na záver mali všetci spoločný tanec.

Ešte jeden slovenský, Trenčín - Opatová.

Nezabudla som ani na folklórne nechty :-) Kvietkové, aby ladili k stuhám.


Pekný začiatok týždňa prajem!

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.