26. augusta 2012

Národná tragédia

Dnes len taký zo života. Spravili sme si výlet. No, výlet... Že by bola Bratislava výletnou destináciou :-D Mesto ako iné, akurát, že tam majú všetko, o čom väčšina obyvateľov iných miest len sníva. Nejako som si to neuvedomovala, lebo som tam bola každý deň. Ale keď som tam skončila pracovať, vtedy som na to prišla aj ja. Mala som tam svoje miesta, ktoré vyžadujú moje koníčky. Vďaka, že existujú e-shopy :-D A že ju máme "za rohom", tak tam môžem ísť kedykoľvek (len sa mi väčšinou nechce). Ale čo tí, ktorí ju za rohom nemajú.

Keďže tam chodím od malička (návštevy, prázdniny), tak som bola sprievodcom. Ešte nám zopár miest ostalo, ale väčšinu sme stihli. Celkom fajn deň, až na návštevu hradu... Povedzme, že som včera pochopila vetu, keď mi moji bývalí spolužiaci Bratislavčania povedali, že v živote na hrade neboli a ani sa tam nechystajú :-) Hoci hrad nebol hlavným cieľom, práve jemu sa budem venovať v tomto príspevku.

Prečo je hrad vlastne kultúrnou pamiatkou? To bola prvá otázka, čo mi napadla. Veď je celý postavený ako nová stavba na ruinách! Veď hrad nebol o nič viac, o nič menej ako iná zrúcanina. Naposledy som tam bola pred 12 rokmi. Neviem, prečo som si myslela, že keď je po rekonštrukcii, že sa to zlepší. Za 4,- € si v interiéri môžete pozrieť prázdne miestnosti s fotkami, ktoré si pozriete aj na internete, štukatérske diela súčasných majstrov, plastové okná, do veže kráčate po moderných kovových schodoch........ Miesto histórie na vás dýchajú kamery a biele steny. Nič som na tom mieste necítila. Keď som bola na Čachtickom hrade, normálne som videla, ako sa tam prechádza Betka a to som bola len medzi kopou kameňa. Keď som bola vo Viedni, videla som Sisi, ako sa prechádza po tej úžasnej záhrade. Na každom kroku na mňa dýchala história. Keď som bola tu, tak som videla akurát tak tie vyhodené milióny na akože pýchu hlavného mesta. Nehovoriac o tom, že sa mi maximálne hnusí tá biela fasáda. Takže ak sa rozhodnete, že sa sem vyberiete, tak prosím len na nádvorie, nafotiť a preč. Nelezte do vnútra! Keby aspoň čo i len časť bola taká, akú očakávate na hrade, už to by bolo lepšie. Ale nie, tu je všetko pred zrakmi verejnosti schované a je to len pre deda a jeho zahraničné návštevy, športovcov a tak podobne. Napr. taký Smolenický zámok. Ten je tiež pre verejnosť uzavretý, ale v lete vám ho na chvíľu otvoria a ukážu :-) Prečo by také nemohlo byť v hlavnom meste? Teda niečo historické tam bolo. Teda asi by som to nazvala súčasným. Boli tam vystavené obhorené kúsky trámov, okien a iných vecí z Krásnej Hôrky.

A ani tu radšej nejedzte.

Boli sme už takí hladní a smädní, že my sme to urobili. Keď sa idete najesť na hrade, alebo zámku, očakávate luxus, výborný servis a perfektné jedlo. Problém je v tom, že to očakávate, no nedostanete.  Nebolo to prvý krát, že práve v takejto reštaurácii to bol väčší prepadák, ako v hociktorej inej. V Trnave v Maxe sa najete lepšie a ešte je tam aj milá obsluha. Možno sme len mali smolu a možno nie. V šaláte som dostala mäso, ktoré tam odniekiaľ spadlo a hnilý šalát. Maťkovo mäso bolo smradľavé a hnusné. Ale obsluha si automaticky zaráta 8% z ceny. Keby bolo za čo, nepoviem nič. A ten humus, čo tam servírujú, že sa nehanbia pýtať si za to toľko peňazí. Ó a áno, slečna ešte očakávala aj ďalší tringelt a použila taký ten ťah, že sa začne hrabať v peňaženke, že nemá vydať, či nemáte tie drobné a pritom očakáva, že poviete, že to je dobré. Tiež mohla očakávať ako my a nič z toho:-D Ale mali čerstvé limonády, za to dostávajú veľké plus.

(Poznámka: Nie, nie sme žgrloši, nedávame presne ap., ale v takýchto prípadoch rozhodne nie, nie a nie!)




Fuj, znechutene sme odtiaľ odišli a ja som si radšej kúpila humus z McDonaldu, no aspoň som sa najedla :-D Zvyšok dňa bol už príjemnejší, ale nejako som sa nemohla striasť toho hradného zážitku. Už som sa vykecala z toho zážitku, teraz už fotky :)


















Záver celého dňa je taký, že radšej pôjdem ďalších tisíc krát tam, kde som už tisíc bola, ako ešte raz na Bratislavský hrad. Dole v historickom centre som sa cítila lepšie, ako na hrade. Ak máte skúsenosti s týmto bratislavským prepadákom, dajte mi vedieť v komentároch.

Prajem krásnu nedeľu!

9 komentárov:

  1. Nádherné fotky! :)
    Minule to dávali myslím že v správach,že turisti prídu neviem odkiaľ a uvidia biele steny,čo môžu vidieť aj doma..Ja som tam ešte nebola alebo si to aspoň nepamätám,no ani by som tam ísť nechcela.A reštaurácia na hrade? Očakávala by som,že to tam bude nejaké luxusné,skvelé,nie také aké ste zažili vy
    No skvelý článok,snáď si ho prečíta veľa ľudí,aby vedeli kam nemajú ísť

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Ono tam turistov teda bolo dosť, ale vyviezli sa len vláčikom hore, dali im 15 minút rozchod na fotenie a išli späť. Asi boli rozumnejší ako my :-) Od jedla na hrade to očakáva asi každý, ale bohužiaľ sme na Slovensku. Musím podotknúť, že obyčajná raňajková praženica od môjho chlapa je lepší gastronomický zážitok ako to, čo sme zažili včera :)

      Odstrániť
  2. Nice pictures! Google translate didn't translate very well, so I can't figure out what you wrote, but the pictures are great! :D Where's the catch - how is that guy floating in air?? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thanks!
      I wrote about trip to our capital city Bratislava, mainly about our visit of castle and very bad food in castle restauration. :-)
      That man is actually live atraction in the historical downtown (together with a gold man). It´s the trick :) He sit, he has hidden construction under clothes :)

      Odstrániť
    2. Oh, I thought there was something about bad food! :)
      It looks great, I stared at the picture for 5 minutes and couldn't figure it out! :D
      I've never been to Bratislava, but it looks really great, hope I'll have a chance to visit it someday :)

      Odstrániť
    3. :-) I stared for him yesterday, this is really cool :-D

      Odstrániť
  3. Na hrade som bola. Je tam krásne, aj keď tam nie je moc čo pozerať :/.

    Nominovala som Ťa na Blog awards - viac nájdeš na mojom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ahoj :) no, si ma trosku prekvapila, ja som totiz chcela navstivit BA hrad, ale ked o tom takto pises, tak neviem. Ale ako sa poznam, aj tak tam pojdem a potom budem aj ja nadavat :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-D no neviem, ja by som to neriskovala :-D fakt len pofotiť a ísť preč, ako to robili nemčúri, čo tam boli :-D

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.