23. marca 2013

I don´t!


Už viete o čom to dnes bude? O oblúčiku. A čistom okolí nechtov. Nerobím to takto dlho (ten oblúk myslím), len zopár mesiacov. Priznávam, nebolo to takto vždy. S odzobaným okrajom som sledovala dokonale nalakované nechty, niektorých blogeriek. Sem - tam nejaké trblietky po odlakovaní na koži, alebo občas lak zatečený ku koži, ktorý sa mi nedal odtiaľ dostať a na fotkách to svietilo. Aj to tu bolo. A ja som si myslela, že aké pekné nechty :-D. Človek sa učí, zlepšuje... Chce to len tréning. Nikto učený z neba nespadol :-). Inak sesternica povedala, že ju tento príspevok zaujíma, lebo má niekedy pocit, citujem: "no na to som zvedavá, lebo ty máš vždy tie nechty ako keby si bola z iného vesmíru a robila niečo, čo ostatní nevedia. ja sa môžem snažiť koľko chcem a som zababraná jak decko" koniec citácie :-D Ja som jej na to poslala linky na baby (slovenské aj zahraničné), ktoré to vedia ešte lepšie.

Tak dnes rozlúštime odpoveď na otázku "Ten oblúk dole na nechtoch si retušuješ? Lebo je vždy taký presný." Takú otázku som už zopár krát dostala a pousmejem sa vždy, keď sa pozriem na nechty, lebo si na to spomeniem. V prvom rade, až taký presný zase nie je :-) V druhom rade, nie. Si vyretušujem nechty, pridám ich sem alebo na FB, a potom mi ich niekto uvidí naživo... Cítila by som sa ako pako.

Najprv o tom zatečenom laku, polakovanej koži a podobne. Myslím, že namočiť "ušičistič" do odlakovača a prebehnúť kožu problém nie je. Alebo použiť odlakovacie pero. Najprv som to robila prvým, potom som si kúpila druhé. Aj keď sa snažím lakovať ďalej od okraja, niekedy sa jednoducho zadarí. A pri "water marble" je to hotová katastrofa. Na tom musím ešte popracovať. Celkovo si myslím, že sa mi aj jednoduchšie odlakováva, keď nemám lak až úplne pri kraji. Na druhej strane mi to strašne vadí, keď chcem fotku z boku, takú že úplne z boku, lebo na okraji ten lak chýba :-).


Essence Nail Polish Corrector Pencil
Odlakovacie pero, resp podľa názvu ceruzka, je druhá v poradí, ktorú mám. Predtým som mala od Fleur de Santé a vtedy som sa do tohto vynálezu zamilovala. Obsahuje hrot a tri náhradné na opačnom konci pod vrchnáčikom. Ak náhodou vyschnú, čo sa mi na rozdiel od FdS ešte nestalo, dajú sa namočiť, nasajú odlakovač a sú použiteľné. Horšie bolo, keď sa mi náhradné zlepili, keď som tam dala použitý. Toto pero je fajn, kým nie je hrot nejako extrémne roztsrapkaný. Ak ho náhodou použijem, zdá sa mi, že mi dosť vysušuje kožu.


Vatové tyčinky Ebelin
No a keď už nemáte odlakovacie pero, poslúžia aj tieto tyčinky, ktoré kedysi moja dávna spolubývajúca z južného Slovenska nazvala "ušičističmi" a odvtedy im tak hovorím :-o). Aj tie sú celkom dobrým pomocníkom, len možno nie sú až také presné.

Prejdime k oblúčiku. Niekedy sa mi zdá, že lakujem až veľmi od okraja. Ale ak si mám vybrať medzi polakovanou kožičkou a prázdnym miestom, radšej si vyberiem to druhé.


Najlepšie sa mi to vytvára so štetcom, ktorý je guľatý, ktorý keď priloží na necht, tak sa roztiahne do oblúčika a vlastne to ide samo. Alebo dobre zastrihnutým plochým. Ak mám vymenovať zopár, tak sa mi veľmi dobre lakuje napr. s Gabriellou Salvete, PUPA, NYC, Paris Memories, či Miss Sporty a v skúške obstála aj China Glaze. Essence a Catrice často sprevádzajú nedostatky ako zle zastrihnutý štetec alebo zhustnutý lak, tie už nespĺňajú na 100% moje požiadavky ako kedysi. Takže v prípade Catrice a Essence platí, čo mi niekedy vyhovovalo, teraz mi vadí, keď s nimi lakujem, veľa opravujem a ešte viac nadávam.

Pre porovnanie...

Vytváranie oblúčika hneď pri lakovaní
Na to sú dobré vyššie menované. Mám rada, keď položím štetec na necht a pekne sa po ňom rozprestrie a hneď vytvára oblúčik. To bol prípad aj úplne prvého obrázku. V tomto prípade sa jednalo o lak od Pupy.

Korektúra štetcom a odlakovačom
Priznám sa, že toto občas robím asi tak dva mesiace. Povaľoval sa mi tu jeden zdobiaci štetec, tak som mu našla jeho novú funkciu. Keď sa mi oblúčik nepodarí a vnikne mi niekde trochu vlnovka, tak ho jednoducho namočím do odlakovača a oblúk vyrovnám. Predtým som to robila tým Essence korektorom, ale to iba kým bol ešte celkom zachovalý hrot. Odkedy používam štetec, pero som nepoužila.

Obe opravy som použila vo videu. Snažila, z celých síl som sa snažila vyrobiť nerovnosť, aj som to opakovala, ale podarila sa iba taká mini, ktorá pri použitom priblížení ani nie je vidieť. Video je natáčané ešte po starom. No čo už, mala som si zobrať nejaký strapatý štetec alebo jednoducho použiť lak, ktorý to robí, len už nebolo času to prerábať :-o) Tak to berte ako názornú ukážku.


Ja dúfam, že to nebol od veci príspevok a že to aspoň niekomu pomôže. Užite si krásnu slnečnú sobotu.

Majte sa :-)

21 komentárov:

  1. Páči sa mi tvoj september 2012 :) Tam je to tak milimetrík od kožtičky, tak to mám rada :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v podstate ty tak lakuješ svoje :-) ďakujem :-)

      Odstrániť
    2. Snažím sa, aj keď to nie vždy vyjde :P

      Odstrániť
  2. Vážne, vždy musím mať špáratko po ruke, keď vyjdem tam kde nemám a aj korekčné pero mám :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to mám aj ja vždy po ruke, a keď nemám ešte spravenú druhú ruku, tak si pomôžem aj nechtom :-D

      Odstrániť
  3. Super prispevok, hlavne ked si clovek vsima kolko blogeriek s tymto prave ma problem, ja osobne tiez idem radsej blizsie, ale tym ze ty mas dlhe nechtiky a nepotrebujes si opticky predlzovat nechtove lozko tak na tebe aj ten vacsi odstup vyzera fajn.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hehe, vďaka. :-) no veď toto. a pri mojej frekvencii lakovania to ani nepocítim :-D

      Odstrániť
  4. Snažím se vždy lakovat co nejblíž kůžičce, tak se mi to taky občas staně, ale nemám ráda, oblouček daleko od kůžičky.
    Co to je prosím za lak ve videu? :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ja radšej idem ďalej, keď si mám vybrať medzi zatečeným lakom a posunutým oblúčikov, volím radšej tú druhú možnosť :-) lak je NYC, 268 Fashion Ave Fuchsia :-) vo videu je skreslený, skutočná farba je na fotke alebo si ho môžeš lepšie prezrieť tu :-)

      Odstrániť
  5. Přesně můj problém..Ať se snažím sebevíc, tak ten oblouček se mi NIKDY nedaří..Korekční pero mám a fakt mi přijde k ničemu, protože ten hrot si vážně moc dlouho svou podobu neuchová a i tak mi připadá ještě dost silný. Štětec nemám, ale asi ho už fakt pořídím, protože pak vždy slintám nad tvými fotkami a fotkami dalších blogerek, které mají nehty dokonale nalakované.. a já chci taky ! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jj, ešte tie ebelinky s hrotíkom, tie aspoň môžeš používať stále novú a čistú, ale ten hrot fakt... a ešte keď ho náhodou použiješ na nejakú tmavšiu, tak sa ľahko stane, že potom zafarbí ten iný lak tým, čo má nasiaknutý :-/ aj to sa mi veľa krát stalo. neboj sa, natrénuješ to, moje vždy nevyzerali tak, ako tie, nad ktorými slintáš :-D ja som to tak vlastne začala robiť po tom, ako som tiež slintala nad fotkami iných, že ako to majú pekne spravené :-)))

      Odstrániť
  6. Takhle na videu to vypadá jednoduše, ale v reálu už to je pak něco jiného:( Já to zkoušela těma tyčinkama a moc mi to nešlo, ten štěteček bude asi nejlepší volba. Je to hodně o cviku, tak snad budu mít jednou taky takový pěkný oblouček:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jj, presne tak, je to o cviku :-) ten štetec odporúčam a myslím, že by ho odporučilo aj veľa nechtových blogeriek :-)

      Odstrániť
  7. No v tomto vy s tenkymi nechtami mate vyhodu, staci gulaty stetcek a obluk sa v podstate vytvori sam. Lenze ja mam nechty sirokanske, palec dokonca nie do obluka, ale skor taky obldznik s oblukovymi okrajmi.. No hroza, mne obluciky asi nepojdu nikdy, aj ked zlepsujem sa kazdym razom... teda dufam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak nie vždy sa mi štetec roztiahne po celom, ale aspoň spraví väčšinu práce :-). malíček je najlepší na toto. s tými palcami viem, čo hovoríš, aj moje sú také :-D palce sa mi napr. lakujú veľmi zle. a ja verím, že pôjdu aj tebe :-)

      Odstrániť
  8. Ďakujem za tento článok, musím to začať skúšať už aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) teším sa, že bol užitočný :-)

      Odstrániť
  9. Thank you so much for this video, I really want to try this technique. Take care, xoxo.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Fascinuju ma tvoje nechtiky a vyssie som sa chcela opytat, ako to robis, aby si hrany mala take ciste, ked som konecne natrafila na tento prispevok. Moje su vzdy strasne kostrbate, aj napriek tomu, ze pouzivam essence korektor, ale predsa len je dost hruby :) Takze vdaka za tip ;)

    http://bynicka.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.