5. apríla 2013

How to fix a broken nail

Teda on presne nie je zlomený, len je od okraja tak fajn načatý. Určite sa to stalo niekedy aj vám. Keď mi "odíde" necht, tak je to najčastejšie týmto spôsobom. Bol to prípad aj nechtu na palci, ktorý som dokonala odsúvaním stoličky, keď som sa celá rozrušená hnala pre nožničky, aby som si otvorila hviezdičkový poklad od Gabrielly Salvete, ktorý mi v ten deň prišiel.


Neznášam, keď sa tam takto zachytáva lak a nejde to vyčistiť.

Moje nechty už boli príliš dlhé a chcelo to už radikálne skrátenie. A tak sa palec a nasledovne ukazovák rozhodli, že mi to dajú patrične najavo. Palec ešte nejako oželiem, prípadne dám na krátky necht leukoplast a tvárim sa, že som sa porezala :o). Blbé na tom je, že sa nalomí na hlúpom mieste. Niekedy sa stane, že je miesto "úrazu" vyššie a dá sa zachrániť viac, ale niekedy je to moc hlboko a nech sa pri najbližšej nehode odlomí úplne od spodu. Nie, nebolelo ma to, to už som písala. Väčšinou je to tak rýchle a necht je už v takom stave, že je to rýchlovka a ani to neucítim, len vidím, ako niekoľko milimetrov mojej pýchy letí vzduchom :-D. Pre ilustráciu prikladám fotku z Facebooku...


Dnes už má 2 mm a to miesto, kde zobral so sebou aj vrstvičku ostatného nechtu už je odrastené a pomaly dostáva hranatý tvar :-).

Poďme ale k ukazováku, lebo ten je dnes dôležitý. Keďže na fotke vidíte väčšinou štyri prsty, o neho som prísť nechcela, lebo ho ešte toho veľa čakalo. Nie, nerobilo by mi problém niečo vytvoriť na krátkych nechtoch, lenže on by vyzeral ako palec a ešte by bol aj do guľata, to nie, to veru nie. Tak som sa vrhla na jeho zachraňovanie. Keď som s ním narazila, trhlina vznikla hlboko, dnes už je pod ňou odrastený milimeter nového nechtu.

V prvom rade, som necht (a ostatné s ním), čo najviac skrátila. Čím menšia dĺžka bude namáhaná, tým lepšie. Samozrejme som ho každý deň lakovala aj kalciovým lakom kvôli spevneniu. Aby sa mi vlasy do neho nezachytávali, cop som robila bez neho, čo je trocha blbé a smiešne a vynechávam ho aj pri otváraní zásuvky ap.. Výsledkom celej tejto záchrany je to, že už sa takmer dva týždne pozeráte na mojich fotkách na nalomený necht a ani o tom neviete :-).

Stalo sa mi to pred fotením rybičkových nechtov, na ktorých je to aj vidno. Keď pozerám, koľko som tu už toho popísala, tak to ďalej už rozvádzať nebudem a konečne prejdem k veci. Trik s čajovým vrecúškom určite poznáte a neprinesiem vám nič nové. Ja som si však tento trik spravila po svojom - postupovala som, ako keď robím decoupage. No mám vyskúšané aj čajové vrecúško, len servítka mi príde praktickejšia.


Potrebujeme:
  • pilník
  • priesvitný lak
  • bielu servítku
  • nožnice
  • pinzetu

1. Najprv si pripravíme necht - skrátime, trocha zbrúsime povrch a následne očitíme od prachu. Ja používam cleaner na odtraňovanie gélu.
2. Odstrihneme kúsok servítky. Ak je hrubá, oddelíme jednotlivé vrstvy presne ako pri servítkovej technike. Pri tom čajovom vrecúšku sa nič deliť nemusí. Tento "kauflanďácky šunt" netreba ani deliť, kľudne servítku nalepím so všetkými vrstvami.
3. Nalakujeme necht priesvitným lakom a chvíľku počkáme, kým trošku uschne. Keď som ju položila hneď, tak sa mi niekedy skrútila a musela som to opakovať.
4. Položíme odstrižok servítky na poškodené miesto.
5. Po chvíľke prelakujeme priesvitným lakom alebo podkladovým...
6. ... a nanesieme farebný lak.

Mám pre vás aj video na túto tému, ale dnes nemám čas ho editovať, navyše budem asi musieť spraviť anglickú verziu zvlášť, takže doplním dodatočne.

VEČERNÝ UPDATE!!!
Video hotové a môžte si názornú ukážku pozrieť tu:


Skúšali ste už takéto zachraňovanie alebo nie? Ak áno, funguje aj u vás ako u mňa? A priznajte sa, ktorá z vás si všimla, že nie je niečo v poriadku :-D.

Pekný piatok prajem!

30 komentárov:

  1. ja mám nejaké zlé nechtové obdobie, zasa sa mi takto isto načal druhý palec!! :D len to mam dost nizko :-/...a inak aj mne sa do tych trhlin dostava lak a nejde to odlakovat :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no vidíš, takže to poznáš aj ty :-/ no ja to vždy beriem tak, že už mám príliš dlhé nechty a chce to trochu regenerácie alebo že som trocha zanedbala výživu. a keď to nenapravím včas, takto to dopadne. tento vlastne odišiel 3 dni po palci

      Odstrániť
    2. no veď lež som ich ja skrátila (tie si už videla :D), tak sa mi tento načal a neviem čo s tým, už sa mi to zaprelo všelikde a už mi z toho aj chýba, no hrozne to vyzerá :(

      Odstrániť
    3. jj, videla :-) to už je potom zákon schválnosti stále s ním zapierať a tým mu ešte pomáhať k jeho skaze :-/ tak keď idú jeden po druhom, ja už by som ich asi skrátila úplne, dala im pauzu a kalciový lak a doplnila telu vitamíny.

      Odstrániť
  2. Já jsem to dřív zachraňovala tím čajovým sáčkem, ale moc mi to nevydrželo, začalo se to brzy odlupovat. Teď už jsem to naštěstí dlouuuuho nemusela řešit (ťuk, ťuk, ťuk) :) Ale při pohledu na tvůj utržený palec mi zabolely všechny nehty :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ten palec som vážne vôbec necítila. trhlina bola už dosť dlhá, tak sa ľahko odvalil a nebolelo to. skôr ma to bolelo potom, keď som ho mala príliš krátky :-D tak dva dni mi to vydrží, potom zmením servítku aj lak a dúfam, že to takto pôjde, kým nebude dostatočne odrastený :-)

      Odstrániť
  3. co mas proti oblym nechtom? mne sa naopak nepacia hranate, nezniesla by som tam mat..pravy uhol a spic...inak mam nechty kratke, takze sa mi nemaju ako lamat. dlhe su neprakticke (ako takymi vytlacis vyrazku? :D) a tiez...moje nechty su tenke a ohybne. kebyze ich mam take dlhe ako ty, tak ho bez problemov ohnem smerom nadol. a to nie je prijemne. ale inak s tym zachytavanim laku a nemoznosti to vycistit mam skusenosti. jedneho dna som totiz vyberala ziletku z ruksaku... a ono na nej ta ochrannna krytka nebola. a mne prerezala prostriedok nechtu az do krvi. a kym ten preprezany necht vyrastok presli dva mesiace. a presne ako vravis... pri umyvani vlasov sa mi to zachytavalo a mala som z toho nervy:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no pokiaľ ich má niekto iný tak nič :-D ale na mne sa mi veľmi nepáčia, zvyk, vieš :-) moje nechty sa tiež ohnú, nie síce úplne nadol ale ohnú a pritom sa nezlomia (pokiaľ to nie je takýto prípad). neboj sa, všetko s tým robím, aj ksichtík si rýpem a všetko ide normálne, nejde mi to s krátkymi, ani uzol na niťke s takými nespravím :-D to vieš, takmer 18 rokov dlhých nechtov spraví svoje :-) až mi skrivilo ústa, keď som čítala o žiletke a tuším ma z toho aj pri srdci pichlo, au, to musela byť strašné,aaa :-(((

      Odstrániť
    2. no veru, bolo to dost neprijemne. najprv ma to zabolelo a kukam na prst, ze kde vlastne. najprv nevidim nic a cudujem sa, ze kde ma to teda bolelo. a potom vyplestim oci...zacala mi tiect krv z prostred nechtu, to bolo znacne desive. rana sa zahojila celkom rychlo, ale prerezany necht musel vyrast. a este taky detail..kedze islo o ziletku s dvomi cepelami, mala som az dva "zarezy" :D

      Odstrániť
    3. na chviľu som z toho asi umrela, joj :-(

      Odstrániť
  4. Super článek, ale z čeho jsem vypleskaná ještě víc je to, že máš úplně mega pevné nehty :O Myslím jako tloušťku, já je mám jak papír :D. A to jsem si myslela že mám normální nehty :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) pevné sú, uznávam, hrúbku mám vyše pol milimetra :o)

      Odstrániť
  5. jee super. to sa zíde :) ešte som neskúšala nikdy. ja mám také šťastie, že si kúsok nechta odfiknem žiletkou :D ale tam už nie je čo zachraňovať

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som rada, že je to nápomocné, ďakujem :-) no jo, s novou som si aj ja už rožtek odrezala. och, hlavne nech to nie je nehoda, akú popísala Bellatrix, au :-/

      Odstrániť
  6. no odpadávam, to už čo je...Suzi ty kúzelník..:D...ja neviem asi by som to nedokázala, lebo by som stále v hĺbke duše vedela, že ten necht je nalomený a proste by som si ho odtrhla:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-D tak díky. no ja zachraňujem, pokiaľ sa dá, to vieš, nechty kvôli blogu dosť potrebujem :-D ale tak ak by nastala kríza, niečo mám vždy v zálohe :-) no aj tak mi to nedá :o)

      Odstrániť
  7. Toto vidím prvý krát, ale pre moje nechtíky je to ako stvorené . To "zadrhávanie" do vlasov totiž fakt neznášajú :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, že som pre teba priniesla niečo nové :-)

      Odstrániť
  8. Tak tohle je super a já se hned přiznávám, že o téhle metodě slyším prvně...:) Zrovna mám podobně načatý ukazováček, takže dneska jdu na to. Jinak mně vždy popraskají palce..oba..ani nevyrostou a už praskají. :( A zrovna včera při oblékání kalhot, se mi dostala nějaká nitka do trhlinky u palce a vyjela z druhé strany - asi si umíš představit, jak jsem kňučela v tu chvíli. :D Takže zkusím i na palcích, až zase popraskají.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. myslím, že viem :-/ presne toto sa mi kedysi inak stávalo pravidelne, ako na palcoch, ktoré prišli prvé, tak na ukazovákoch. myslím, že som to spomínala aj v tej recenzii na ten kalciový lak od GS. našťaastie som sa toho zbavila, ale tak stalo sa znova aj keď teda musím povedať, že po veľmi dlhej dobe. inak to bývalo tak, ako u teba.
      tak snáď sa ti to podarí, držím palce :-)

      Odstrániť
    2. Já na ty palce trpěla přesně takhle taky, byla jsem z toho úplně zoufalá. Ani nestihl trochu dorůst a už byl prasklý a dost vysoko, že mi to šlo doprostřed nehtu :/ A pomohly mi na to asi vitaminy, co jsem začala brát - vápník, hořčík, zinek. Od té doby, co je beru, se mi to nestalo :)

      Odstrániť
    3. hej, vitamíny na zlepšení majú veľký podiel

      Odstrániť
  9. Suzy, you're a genius!I never know what to do when a nail is about to break, but next time I will use your technique! Thank you soooooo much, kissesfrom Barcelona:)





















    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-))) thank you I´m helpful. kisses from Slovakia :o)

      Odstrániť
  10. perfektný článok a ešte lepší nápad :D !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Na to je super hedvábí - prodávají přímo sadu jak na prodlužko, tak ale hlavně na opravy - výhodou je, že můžeš opravit i značně "nahlodaný" nehet - je to opravdu tvrdé, nezlomí se to - přilepíš kus hedvábí na nehet, kápneš přes to lepidlo (jen na to zlomené, ne na celý nehet), přepiluješ a "přelakuješ" tekutým sklem (nebo jak se jmenuje) - nejde to téměř poznat a drží to, určitě doporučuju :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tento "môj" spôsob je taký DIY :-) ale toto, čo píšeš, o tom počujem, resp. čítam prvý krát, normálne že profesionálna pomoc :o) určite si o tom niečo zistím, ďakujem za tip

      Odstrániť
  12. ja som to s tým čajovým sáčkom tiež skúšala tuším pred dvomi mesiacmi,ale potom ma to už nebavilo opravovať, nechty išli dole. A tento minulý týždeň som bola v blbej situácii, nechty na ľavej ruke krátke, oslabené s trhlinkami . Na pravej ruke priam ukážkové :D A včera sa mi na pravom prstenníku samozrejme spravila takáto trhlinka už ani neviem z čoho. Tak išli nechty pekne dole. Dúfam, že sa poriadne zregenerujú a keby som našla ten kalciový lak u nás v 101 bolo by to super, ale pochybujem :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite nájdeš, lebo je stále v ponuke. a ak nie, tak Miss Sporty má v ponuke tiež :-)
      je pravda, že toto je trocha otrava to stále opravovať, ale tak chápeš, že nechty dosť potrebujem na toto tu :-D

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.