10. júna 2013

My Cosmetic Biography

Toto je ďalší z "tagov", ktorý ma celkom zaujal a som celkom rada, že ma Eliška označila. Pri debatách si často zaspomíname nielen na to, ako sme fičali na niektorých seriáloch, ale aj ako sme začínali s pokusmi s kozmetikou. Jeden taký príbeh som mala pripravený v jednom lakovacom príspevku, takto ho tam môžem spomenúť okrajovo a tu sa vyšantím :-) V článku bude okrajovo zachytená základná škola (7. a 8. ročník) a 15 rokov kozmetickej minulosti. Takže vás vopred upozorňujem, že to bude celkom dlhý príspevok, takže ak máte záujem ho čítať, uvarte si, prosím, k nemu kávu alebo čaj :-D.


Na základnej škole som sa nemaľovala vôbec. Hoci som mala v triede hviezdy, ktoré sa machlili od sedmičky (machlili = maskara, ale na mojich 12 rokov to bolo čooo? :-D ), mne to jednak nebolo dovolené a dvojak ( :-) ) som za to celkom vďačná - dieťa má byť dieťaťom. Je mi smutno, ako je to všetko v dnešnej dobe nastavené a ako sa deti dobrovoľne aj nedobrovoľne oberajú o detstvo. V siedmej triede som si podľa vzoru mojej susedy z lavice nechala narásť dlhé nechty. Celkovo prvé lakovanie som zažila možno tak v šiestom ročníku, keď som bola na prázdninách u babky a vybrali sme sa do Koplotoviec (dedina pri HC) na kúpalisko, a keďže tam bývali mamine sesternice, nalakovali mi nechty. Keď mi to naši zbadali, samozrejme som dostala a muselo to ísť dole. To bolo plaču a ukecávania, aby som si mohla nechať aspoň malíček :-D Krikľavo ružový lak, pamätám si ho. Pamätám si aj to, ako som bola opretá lakťom o okno auta, lenže som si nepodopierala bradu celou rukou, ale ostatné prsty som mala schované, aby bolo vidno len ten nalakovaný :-D :-D :-D V tej sedmičke mi boli nechty oficiálne dovolené, ale nelakovala som si ich. Až v osmičke, keď som si ch nechala ešte dlhšie a dostala som svoj prvý lak - perleťový ružový so zlatým vrchnákom. Vydržal mi neskutočne dlho,  používala som ho ešte takmer polovicu strednej školy. Spolu s tým lakom som dostala no name púder v bielom obale, ktorý krásne voňal, ale nechal ma chladnou až po druhý ročník strednej a jahodový sprej FA.

Tak a dostávame sa k strednej, ktorú by som z kozmetického hľadiska najradšej vymazala :-D Ako niektoré viete, na svoj vek nevyzerám. Teraz som za to rada, v štyridsiatke budem ešte radšej, ale vtedy mi to robilo neskutočný problém. Keď vám chalan, do ktorého ste zaľúbené povie, že vyzeráte na 9, to sa človeka v 14 dotkne :-D Tak som sa začala machliť, aby som vyzerala staršie. Čo na tom, že som miesto staršej vyzerala komicky, že áno. Ale machliť nie v takom zmysle, ako je napísané vyššie, v tomto prípade sa to rovná silným čiernym linkám, zo školy ísť ako panda, sem-tam (dosť často :o) ) potiahnuté tiene mame, to isté platilo aj o voňavke. Asi v polovici prvého ročníka som si vytrhala obočie, ktoré bolo vtedy na mne asi najkrajšie (och, vrátiť ten čas), potom už s ním začali pokusy, ktoré vám tu ale radšej dokladovať nebudem :-D. Hlavne nezabudnúť na to najpodstatnejšie! Nezmachlená ani na krok! Ani do obchodu! Tu niekde som dostala prvú maskaru, bola to Oriflame Vision, mala som ju asi rok. Podotýkam, že maľovala som si len oči, žiadny make-up, ani len korektor. Našťastie som nemala nejaké extra problémy s pleťou, viacmenej len raz za mesiac. Kamarátka (v sobotu som jej bola na svadbe) mi vždy hovorila: "Zuzi, ty máš tváričku ako "bábatko" prdelku, ako ti závidím." O niekoľko rokov som jej toto povedala ja, keď mi z ničo nič začali problémy, ako keby som do puberty ešte len vošla :-D Moja starostlivosť spočívala v detskom mydle Bupi, pleťovej vode Amice a detskom mlieku od Johnson & Johnson. Neskôr som si z vreckového kúpila bronzové tiene od Constance Carroll, ktoré boli mojim dlhoročným spoločníkom a kúpila som si ich aj na výške, minula som ich asi pred dvomi rokmi. Od tejto značky som mala aj prvý make-up, ktorý sa ku mne dostal náhodou, používala som ich maskaru a aj laky na nechty, ktoré čoskoro uvidíte aj tu na blogu. Na tých lakoch + ten ružový som prežila celú strednú a ďalší lak som si kúpila až na výške a bol to perleťový biely od Miss Sporty. Vtedy so aj ja fungovala spôsobom, lak sa začne lúpať? No a čo, zvyšok olúpem nechtom a ušetrím odlakovač :o). Inak sme s babami chodili na tiene, ktoré sa predávali asi za korunu v OD Jednota v Trnave hneď pri vchode. Len také vaničky, ako náhradná náplň. Tam som si kupovala fialový tieň. Čo sa týka tej ceruzky na oči, tak to bola čierna a hnedá obyčajná KOH-I-NOOR. Asi v treťom ročníku som si kúpila prvý korektor (Miss Sporty) a rúž (Miss Sporty a začala sa moja éra Acnecoloru, odtieň Light. Bola som po ňom ružová ako prasa, vôbec som ho nepotrebovala, ale hlavné bolo nakydať ho na seba čo najviac, lebo je to in :-D To ma ale tak po roku našťastie prešlo. Make-up som ešte stále nepoužívala, teraz viem, že by bolo aj tak zbytočné zaťažovať mladú zdravú tváričku. Keď sa niečo objavilo, mala som po ruke korektor.


Na vysokej som časom prešla s detskej kozmetiky na kozmetiku z čajovníka od FYTO. Mala som pleťovú vodu, aj pleťové mlieko alebo neskôr krém. Nejakú dobu som na čistenie používala Clean & Clear. Make-up som začala používať príležitostne, zväčša cez víkend, keď sa išlo niekam von. Ubrala som ešte viac z výraznosti líčenia, kúpila som si prvé trio tiene (zelené a fialové) a snívala o zbierke kozmetiky z Avon-u :-D Hneď ako mi ostali nejaké peniaze, niečo som si kúpila. Priznávam, začala som na tom fičať aj ja a dlho trvalo, kým som pochopila, že toto radšej nie. Pribudli nejaké laky na nechty, začala som si robiť francúzsku manikúru a dostala som prvú lepšiu voňavku (Gabriella Sabatiny - Bolero).


Niekedy v roku 2006 začínam na odporúčanie kamarátky používať make-up GOSH a tu vlasnte niekde začína moja láska k tejto značke. Chodila som si ho kupovať do DM-ky a keď v nej jeho predaj stopli, tak som po prvý krát navštívila Fann-ko a začala si rozširovať zbierku. Začala som mať neočakávane problémy s pleťou, všetko to spustilo mexické soté, ktoré bolo tak ostré, že som sa z neho vyhádzala (čo sa mi predtým nestávalo, teda nie tak extrémne) a v zúfalosti som sa dala ukecať na kozmetiku Mary Kay, ktorá mi nie že pomohla, ale naopak, navyše ma to stálo kopec peňazí, výsledok žiadny, odvtedy mám odpor voči týmto pyramídam a drahej kozmetike. Pritom to bolo všetko o tom, že som si to vytláčaním len zbytočne rozširovala, silným make-upom zbytočne dráždila a tak som si viac škodila. Keďže zdravá som bola, chcelo to spraviť niečo iné. Ostrihala som si nechty, aby som sa nemala čím rýpať, vyhodila som všetku Mary, kúpila si Garnier a vitamíny Spektrum. Obmedzila som aj pikantné jedlo. Do mesiaca výrazné zlepšenie, časom sa to len zlepšovalo, aj keď to nie je dokonalé, veď so zmiešanou pleťou a nadmerným množstvom chlapských hormónom nič viac ani žiadať nemôžem, je to lepšie, už pri pohľade do zrkadla neplačem a keď som pozitívne naladená, tak sa aj pochválim. No a keď jajkám, akú mám tvár, vždy si musím pripomenúť, ako som vyzerala kedysi, že nech sa nesťažujem, že to môže byť aj horšie. Našťastie ešte fungovala obnova pleti celkom dobre a veľa jazvičiek som sa zbavila. Vedel by tu napísať o tom aj môj drahý, prežíval to so mnou :-D


Keď som skončila školu a začala som pracovať, ešte len vtedy prepuklo skutočné šialenstvo. Pocit, že mám zrazu kopec peňazí a potreba všetko dohnať. Nie len kozmetika, ale aj oblečenie. Takže kolegyňa bola pravidelne u mňa s katalógom a objednávalo sa :-/ Až tu niekedy som si inak kúpila prvé lícenky, kvôli vianočnému večierku. Jedna bola od Gabrielly Salvete a druhá od S-he Stylezone. Našla som tri zahraničné blogerky, len som vtedy ani netušila, čo je to zač, pozerala som, ako sa líčia a začala som túžiť po nejakej veľkej palete tieňov. Tu som sa zoznámila so Zoevou. Prestala som používať Avon/Oriflame (výnimkou sú vajíčka, alebo lotosový telový peeling), aj keď nejaké pozostatky sa tu ešte váľajú a ležia mi tu aj tri nedotknnuté Smokey eyes paletky od Oriflame. Časom pribudli farebné ceruzky, ďalšie tiene a keď som začala blogovať, moja zbierka začala rapídne rásť. Lakov, tieňov, ceruziek... všetkého. V súčasnosti sa už dokážem krotiť, ostatne veľmi na výber nemám, ale trvalo to dlho. Najhoršie je to s lakmi na nechty, tam sa mi ťažko odoláva.

Zabudla som na vlasy, tak to sem vsúvam :-) Vlasy som si príležitostne farbila len šampónom, takým jednorázovým v malom sáčku. Buď to bol mahagón, alebo bordový, po ktorých som bola buď fialová, alebo červená :-D To bolo tak od prázdnim medzi druhým a tretím ročníkom a v treťom ročníku, od cca jeho konca som nosila blond melír a to trvalo tak do 25, potom som prešla späť na hnedú farbu.

Čo sa týka výberu kozmetiky, tak je to taká bežná dostupná. Či už sa jedná o lacnejšiu (napr. Essence, Catrice), alebo o niečo drahšiu (GOSH, Zoeva), vyberám si také finančne nenáročné veci. Ako zvyknem hovoriť, mám slovenský blog a chcem v prvom rade prezentovať veci vhodné na slovenské pomery a dostupné na Slovensku. No a nie vždy to za veľké peniaze stojí.

Menujem tri dievčence -  dve z mojej vekovej kategórie a jednu mladšiu. Uznajte, že to, čo píšem na začiatku, sa môže niekomu zdať ako zo stredoveku a to, čo som ja vlastnila v 25 už dnes vlastnia pätnástky :-D V každom prípade som veľa vecí zistila a naučila, až keď som začala tuto s týmto a mať k dispozícii blogy vtedy, tak by som veľa vecí robila inak

Takže:
Pekný deň prajem!



13 komentárov:

  1. Idem si teda uvariť tú kávu a pustím sa do toho! Zvládla si to extrémne rýchlo;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-))) možno mi trochu pomohol ten chystaný príspevok a že som pár dní dozadu mala o tom debatu a aj včera pri prechádzke som spomínala :-) ale určite si ešte na niečo spomeniem :-) a potom ešte moja dobrá pamäť :-D

      Odstrániť
    2. ty žena zo stredoveku:D Ale aj ja som sa smiala, keď som to písala, že ak si to prečítajú terajšie 12ročné kočky, že som si "farbila" vlasy krepákom a nahrievala ceruzku nad zapaľovačom, tak si pomyslia, že som z doby kamenej:))

      Odstrániť
    3. o vidíš! fabenie vlasov! zabudla som
      no šak toto, že keď si to bude čítať mladšia generácia, tak sa bude chytať za hlavu :-D

      Odstrániť
    4. už som ich tam vsunula :-)

      Odstrániť
  2. Zuzi výborné čítanie, pri ktorom som sa musela usmievať!!!! =D A aj častejšie by si nám mohla nejaké podobné články napísať, viem že je to tag, ale kedže píšeš vtipne je to radosť čítať! =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem. hehe, no ešte ma menovala Vierka v tagu, takže čoskoro bude ďalší :-) tento bol pre mňa strašne super, lebo som spísala tie spomienky a usmievala som sa pri tom aj ja :-)

      Odstrániť
  3. :D :D :D :D :D Riadne som sa nasmiala a ten korektor od Miss Sporty som presne mala aj ja ako prvý... :D :D :D Ďakujem za oTagovanie... ale neviem ako to napíšem, lebo si skoro nič nepamatám.... :D :D :D Budem asi musieť pozrieť nejaké staré fotky, aby som pospomýnala.... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ale super je, že som na googli našla ešte takú starú fotku :-D verím, že si pospomínaš, veď to neponáhľa :-)

      Odstrániť
  4. pri čítaní som sa pobavila, nestihla som si ani tú kávu uvariť, tak rýchlo som to prečítala, nedalo sa od toho odtrhnúť:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som rada, o to išlo :-) ďakujem, Evka.

      Odstrániť
  5. Tak moja kozmetická história je o čosi kratšia, ale k tej vlasovej by som mohla napísať asi samostatný článok.:D Ďakujem za označenie, je to zatiaľ asi najlepší TAG aký som videla a rada sa do neho pustím. Čítalo sa mi skvele, pobavila som sa a potešilo ma, že nie som jediná, ktorá vie, že existuje Constance Caroll :D Mám od nich jeden lak a rozjasňovač a vôbec nie sú zlé. Inak som ešte vo fáze prechodu z Oriflame na iné značky :D Avon mánia ma nejak nezasiahla, ale u Ori som našla výrobky, ku ktorým sa budem rada vracať, ale v niektorých oblastiach to chce niečo kvalitnejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jj, je veru :-) kratšia síce je, ale si už trochu iná generácia, ta sa dozvieme niečo "nové", ako to chodilo u vás mladších, predsa len je medzi nami nejaký 12 ročný rozdiel :o) práve včera som si kúpila dva ďalšie laky od Constance Carroll a asi si skočím ešte pre jeden :-D

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.