18. decembra 2013

❆ Christmas Tag ❆

Aký film je v období Vianoc tvojim obľúbeným?

Jednoznačne Láska nebeská, milujem filmy s Hugh Grantom. V tesnom závese je Sám doma. Ako malá som mala odložený časopis Tina, ktorý si mama kupovala (a kedysi v 90´ rokoch vychádzal) a bola v ňom reportáž o filme a ja som si to stále pozerala, že kedy zase pôjde Kevin :-D Bohužiaľ žiadna klasika, za tie roky o nejakých Troch orieškoch nechcem ani počuť...


Akú vianočnú pesničku máš najradšej?

Dlhé roky, rozumej od strednej školy, kedy nám na chodbách cez prestávky pred Vianocami vyhrával rozhlas s vianočnými pesničkami, je to Last Christmas od Wham! a All I want for Christmas od Mariah Carey.

Aká je tvoja obľúbená vianočná farba?

Červená a zlatá. V takýchto farbách (okrem najnovšej dekorácie zo šišiek) sa nesie aj naša výzdoba. Nechala by som sa ukecať aj na chladnejšiu fialovo-striebornú/sivú, ale zatiaľ mi vyhovuje táto "tradičná" kombinácia a neplánujem ju meniť.


Je Štedrý večer. Zostaneš vo svojom pyžame/domácom oblečení alebo sa pekne a spoločensky oblečieš a upravíš?

V pyžame rozhodne nie, povaľovanie v pyžame u mňa nehrozí ani v bežné dni (musela by ma skoliť choroba). Už od rána sa aj tak pomaly chystajú veci na večer, pred večerou ešte zájdeme na cintorín za tými, ktorí tento deň s nami už sú len v spomienkac. No ale späť k otázke, nie, neupravím, ani nenalíčim, v teplákoch k stolu nejdem, dám si aspoň elasťáky a nejaké dlhšie tričko. Iné by to bolo, keby sme na večeru boli niekomu pozvaní, ale doma do obývačky mi to príde, neviem, zbytočné? Nie sme z rodu Ewingovcov :-D Veď špinavá a otrhaná pri tom stole nesedím.

Otváraš svoje darčeky ráno alebo večer a o koľkej?

No večer. O šiestej na kostole zazvoní zvon, ktorý ohlási čas večere, najeme sa, pomaškrtíme a potom (čo je okolo siedmej) si rozbalíme skromné, zväčša praktické darčeky. Robíme to tak čo si pamätám a ani po toľkých rokoch sa to nezmenilo.

Upiekla si niekedy chalúpku z perníkov?

Hej, pár dní dozadu som si splnila detský sen, vytiahla perníkový časopis a podľa receptu od Mademoiselle M som upiekla diely na stavbu a následne postavila chalúpku :-)


Čo robíš cez vianočné prázdniny?

To, čo bežne, nemám už prázdniny, učenie na skúšky skončilo už dávno, takže si užívam voľný čas s ostatnými, prechádzkami, návštevami príbuzných, knižkami... Keďže v telke je všade dokola to isté, pred ňou ma veľmi nenájdete. No a treba pojesť to, čo sme napiekli :-D

Máš nejaké vianočné prianie?


(Ešte) veľa času s najmilšími...

Už vieš, čo by si chcela nájsť pod stromčekom?

Ak niečo potrebujem, tak to Ježiškovi "pošuškám", alebo poviem, keď sa ma na to opýta :o). Hlavne si nepýtam žiadne zbytočnosti a iné babské rozmary, takže laky na nechty a podobné záležitosti určite nediktujem, aj keď sa pod stromčekom objaví občas aj niečo také... Už nie som malá Suzi, dôležitosť darčekov klesá a navyše radosť si spravíme aj niekoľkokrát do roka. Takže nejaký vianočný wishlist v hodnote niekoľkých stovák by ste u mňa na blogu čakali márne. Pre mňa Vianoce nie sú o darčekoch, je len jedna vec, ktorú by som chcela, ale tú dostanem, až keď bude niekto vedieť vrátiť čas. Ja som vďačná za každý darček a už vôbec nepatrím do kategórie žien, ktoré budú oduté na svojho chlapa, lebo im kúpi niečo do domácnosti a nie nejaký drahý parfém :-/

Aká je tvoja obľúbená vianočná vôňa?

Toto by som rozdelila do dvoch skupín. Jedna sa týka jedla a je skôr predvianočná a druhá sviečok. Milujem vôňu, ktorá zostane po pečení vianočného pečiva, či vianočných oplátok a trubičiek. No a tá sviečková - škorica, jablko a varené víno.


Aké je tvoje obľúbené vianočné jedlo/pochúťka?

Celé vianočné menu, tzn. kapustnica s hríbami, nejaká tá ryba (ak sa to tak dá nazvať) a zemiakový šalát. Kapra sme nikdy v živote nemali, jednak kto by mal to srdce ho zabiť a na druhej strane, ryby u nás veľmi ako jedlo nefičali a ani nefičia. Raz za čas aspoň filé, aj keď sa to za rybu ani nedá považovať, ale tým to u mňa končí. A k tomu domáci vajcový koňak :-).


Čo sa týka Vianoc, moje predvianočné príspevky nájdete na mojom druhom blogu. Okrem nechtov, tie budú samozrejme tu, zajtra sa konečne pustím do úpravy videa a zvyšných fotiek.

Pekný večer!

16 komentárov:

  1. Takýchto vecí rob aj viac, veľmi ma to baví čítať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) ja by som aj, ale keď ja nie som veľmi tagová :-D aj ty si ma raz označila v nejakom nákupnom, alebo takom nejakom a toľko som sa odhodlávala, až som na to zabudla :-/

      Odstrániť
  2. Mně se hrozně líbí ta perníková chaloupka. :) Kapra taky nejíme, v podstatě menu máme shodný, co i vy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem máme ju teraz doma ako atrakciu, nevieme sa na ňu vynadívať :-D k tomu menu patrí ešte oblátka s medom, ale z toho sa veľmi nenajem, tak som to vynechala :-P

      Odstrániť
    2. Taky si ji dáváme, ještě s vlašskym ořechem, ale já jsem to nikdy nechtěla, protože mi med strašně nechutná, ale tak v rámci tradic..a ještě kousíček chleba s česnekem, mňam. :D

      Odstrániť
    3. ja med milujem, aj ku kakavku si robím chleba s medom :o) chleba s cesnakom nemávame :-)

      Odstrániť
  3. Krásny článok :) zhodujem sa s tebou skoro vo všetkom a tá perníková chalúpka je krásna

    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skoro vo všetkom s tebou musím súhlasiť :) My sa snažíme sa trocha "lepšie" obliecť k slávnostnej tabuli, nie sú to plesové šaty a smoking, ale nejaké koktejlky a tak, to hej. Tiež mi už všetky tie Tri orechy a spol lezú neuveriteľne na nervy, ako kedysi som to zbožňovala, ale asi po tisícej repríze sa už na to nedá pozerať :) Inak za perníkovú chalúpku klobúk dolu, ja by som na niečo také nemala nervy :) (a potom by mi to bolo ľúto zjesť, tak by to tam schlo a schlo až by sa to vyhodilo, ako sa poznám)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-) no ja som zvedavá, ako to bude s jej zjedením u nás, ale myslím, že ju budem tiež obchádzať, lebo mi to bude ľúto :-D

      Odstrániť
  5. Velmi pěkně zpracované a hlavně mě potěšil výběr filmu a muziky, máme ho úplně stejný:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-). Ešte som si ešte spomenula na jednu pesničku, ktorú mám veľmi rada - So this is Christmas od Johna Lennona :-)

      Odstrániť
  6. Great tag, i'll probably do it over the weekend :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Does google translator work? :-D I was so lazy wrote it also in english :-/ I´m looking forward on your :-)

      Odstrániť
  7. Super Tak Suzi, pobavila som sa. :) No ja ho uz nestiham... ;) Inak Tvoju najoblubenejsiu piesen, teda obe uz nemozem ani citit... :D :D :D V praci pocuvam Christmas FM a tie dve idu prisaham Bohu, kazdu hodinu... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-D nuž, vianočné odrhovačky ako Popoluška :-D

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.