28. decembra 2014

ASUS MEMO Pad 7 ME176CX


Od Vianoc do konca roka som nemala v pláne už žiadne nechty, líčenia, či recenzie produktov, chcela som si aspoň na konci roka oddýchnuť od blogovania a tráviť čas mimo tohto sveta, takže posledné dva, možno tri príspevky sa budú niesť v inom duchu.
Nie je novinkou, že sa občas objaví recenzia takéhoto technického typu, samej je mi to smiešne, ale priznajme si, technika hrá v blogovaní veľkú úlohu. Najprv je treba fotky spraviť, potom upraviť, príspevok napísať a potom byť v kontakte cez sociálne siete. Na trhu je od Júna tohto roku, je to nižšia cenová trieda, no napriek tomu všetko okrem fotenia zvláda celkom výborne. Dnes to bude o tablete Asus MEMO Pad 7 ME176CX, ktorý si nejako ku mne našiel cestu vo chvíli, keď som prišla o notebook a ja som túto príležitosť využila.

Pre väčšie zobrazenie kliknite na fotky.



V krabici spolu s tabletom nájdete nabíjačku, ktorú môžete pri nabíjaní zapojiť cez adaptér  do zásuvky alebo cez USB konektor do počítača. Nabíjanie, čo som tak sledovala, trvá cca 4 hodiny. Je dostupný v matnom prevedení v piatich farbách zadnej časti krytu a v čiernom a bielom prevedení prednej časti a nebudem sa tajiť, že mobily a tablety v čiernej farbe sa mi veľmi nepáčia.




Na pravej strane nájdete tlačidlo na ovládanie hlasitosti, ktoré zároveň slúži aj v režime fotografovania na zachytenie snímky a tlačidlo na zapnutie/vypnutie. Na opačnej strane má otvor na mikroSD kartu a hore miesto pre slúchadlá a mikro konektor nabíjačky. USB port je v rozhraní 2.0.




Niečo z technických vlastností tohto stroja. Je poháňaný 4-jadrovým procesorom Intel® Bay Trail T Z3745 Quad-Core s frekvenciou 1,86 GHz, ktorý sľubuje skvelý výkon aj pri spustení viacerých aplikácií a dlhú výdrž batérie. Ja by som povedala, že záleží od toho, aká náročná je aplikácia na pamäť, ktorá je mimochodom 1 GB DDR3. Pri takom vypínaní Instagramu alebo aplikácie pre Facebook stránky z displeja na sekundu zmiznú ikony a znova nabehnú. Keď už sme pri tom displeji, ten je 7 palcový LED IPS (čo je 17,78 cm a 1280x80), čo zaručí, že na neho budete vidieť krásne zo všetkých uhlov a má lepší jas a kontrast. Interná pamäť je 16 GB. Jeho hrúbka je približne 1 cm a váhu udáva výrobca 295g. Tablet má prednú a zadnú kameru/fotoaparát, predná je 0,3 MPx a zadná je 2 MPx, čo je bohužiaľ tak kvalita mojej poslednej Nokie, ktorú som vlastnila. Za mňa nič moc, vzhľadom na to, že fotoaparát je pre mňa pomerne dôležitý nástroj, už len kvôli Instagramu. Prednú vyskúšanú nemám, lebo ako ste si na Instagrame mohli všimnúť, nie som typ selfie girl, no vzhľadom na rozlíšenie to asi veľmi nedá. Pri fotografovaní si ale môžete nastaviť režim, ale aj vyváženie bielej, ISO, formát snímky, expozíciu, či samospúšť... Blesk by ste však hľadali márne. No má veľmi kvalitný reproduktor. Operačný systém je Android 4.4.2 doplnený grafickým rozhraním ZenUI (dúfam, že som to správne napísala) a tablet má Wi-Fi, Bluetooth 4.0 a GPS. Cena sa pohybuje okolo 100 €.



Nápis je lesklý kovový, možno som tak trochu dúfala, že bude svietiť, ako Maťovi na notebooku rovnakej značky :-)



Po krátkom stlačení tlačidla on/off zobrazíte zablokovanú úvodnú obrazovku, ktorú odomknete potiahnutím prsta po displeji hocikde v hocijakom smere. Na zamknutej obrazovke nájdete hodiny, ikony fotoaparátu, pošty a prehliadača, počasie, či kalendár. Tu sa vám priamo zobrazujú udalosti, ktoré máte v kalendári zadané. Či už v tom od Google, alebo priamo v tablete. Nad nápisom Asus je písmeno "g", potiahnutím hore otvoríte vyhľadávanie v Googli. Až na Myjave mi nabehla na úvodnú obrazovku teplota, doma ma nechcelo nejako identifikovať, takže GPS je fajn, ak bývate na vhodnom mieste, čo ja evidentne nie.







Potiahnutím prsta po displeji zhora v strede a vľavo, sa zobrazia upozornenia, potiahnutím v pravo tlačidlá rýchleho prístupu. Na spodu displeja sú ikony krok späť, domov a posledné použité aplikácie.





Budíkov si môžete nastaviť niekoľko, ako vidíte, u mňa je jeden cez pracovné dni a jeden cez víkendy. Veľmi sa mi páčia poznámky. Ak používate pero, môžete si ju tam napísať (toto je prstom), ale dá sa to aj klasicky. Môžete si vybrať, kľudne si tam môžete vložiť aj obrázok a k nemu dopísať poznámku.





Teraz si povedzme niečo o emotikonoch, a to z dvoch dôvodov. Za posledné mesiace som sa stretla s reakciami, či už priamymi alebo z nevedomosti (možno z chvály), že ich dokáže robiť len "ajfónik". Dovolím si vyviesť z omylu tých, čo to tvrdia - dokáže to aj Android (myslím, že od 4 vyššie), stačí si stiahnuť na to aplikáciu (napr. tu), potom to nahodiť v nastavení klávesnice a môžete posielať panáčikov aj vy. Tým druhým je, že v tomto prípade sú takíto škaredí a nie sú tam všetci :-D. Mám týchto istých aj v mobile a aj keď mi do textu hodí nejaké príšerky, tí sa mi aspoň takto na klávesnici zobrazujú v pôvodnom  jablkovom vzhľade, aj keď sú trochu rozhádzaní.



Fakt luxusné prezeranie stránok v porovnaní s telefónom, ľahko sa na to zvykne.




Na porovnanie s diárom formátu A5.

Samozrejme prišla som si na svoje aj čo sa týka druhého blogu. Tu je napr. aplikácia s predlohami na vyšívanie zo série Fizzy Moon. Bohužiaľ pre mňa cez Android nemôžem odoberať zahraničné časopisy, ktoré ťahám zatiaľ do starého jabĺčka.


Poznáte ma, pri fotení sa rada hrám, tak tu sú sobíkové náušnice k štedrovečernému stolu spolu s nechtami na pozadí, či nechty so sobíkom, čo ste možno videli na Facebooku :o)




Ak ma sledujete aj na druhom blogu, takéto prianie som si tam pripravila. Skúška fotenia pri umelom svetle (žiarovka) a výsledok.




Časť tohto ste už zrejme tiež videli na Facebooku konečne som si nemusela brať do kuchyne celý notebook a recept som si doniesla takto na ľahko :-) No a zároveň skúška pri umelom svetle (žiarivka). Ak niekoho zaujalo, recept tu. A aby ste nepovedali, tak aj výsledok :o).






Dobre, tu sú základné aplikácie na domovskej stránke, ktoré najčastejšie používam. Ikony sa dajú dať do seba a vytvoriť súbory (dole sú dva), no až toľko ich nie je, takže sú na displeji takto single. Hry mám rozohrané na iPode a priznám sa, nechce sa mi tie obchody budovať od začiatku, takže môžete vidieť len Angry Birds. Obe tapety mám aj na mobile a sú z tejto aplikácie.

fotka zachytená tabletom
fotka zachytená tabletom
fotka zachytená Samsungom S4 Mini
Ešte posledný test fotoaparátu na dennom svetle. Prvá fotka pri západe slnka, druhá počas dnešného sneženia a posledná na porovnanie s fotkou z telefónu. Ani jedna fotka z tabletu, či tá z mobilu nie sú nijako upravené, pridala som len podpis. Keď kliknete pre zväčšenie, tak rozdiel zbadáte.

Moje zhodnotenie na záver:
Na to úžasné rozlíšenie displeja si zvyknete veľmi rýchlo. Pracuje rýchlo a na cenovú kategóriu je fakt super. Rovnako rýchlo si zvyknete, že máte internet vo väčšom, ako na displeji mobilu, teda ak máte po ruke Wi-Fi. Gazdinky, ktoré si stále nenašli čas na prepísanie receptov (že Suzi) už nebudú musieť prenášať do kuchyne notebook. Na to, že prišiel na trh pred pol rokom by som čakala kvalitnejší fotoaparát. Záver patrí už len estetickému hľadisku - pre ženu radšej biele prevedenie vrchného krytu rovno z nejakým pekným obalom :-). Ak prižmúrim jedno oko kvôli fotoaparátu (ten v mobile to vykryl), tak ho môžem odporučiť.

Za možnosť vyskúšať si tento tablet ďakujem spoločnosti ASUS, ako aj za príjemnú komunikáciu s PR.

Pekný večer!


8 komentárov:

  1. Ja mam tablet hlavne na citanie knih (nie, nechcela som citacku, ano, dobre sa mi cita na tablete :-) ). Tiez nema bohvieaky fotak, ale v pripade nudze posluzi aj ten :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja také nemám, ja zase rada obraciam stránky :-D Ale úplne chápem, že niekto to cíti inak, ja sama som to už skúsila, už som si na cesty zobrala elektronickú verziu, určite to bolo praktickejšie a ľahšie ako ťahať knihu :-) Hej, v prípade núdze, veď pár rokov sme fotili s horšími a akí sme boli happy, že sme niečo zachytili :-D

      Odstrániť
  2. Ja som tablet pôvodne vôbec nechcela. Dostala som ho však min. rok pod stromček a musím povedať, že je to fantastický pomocník až na to, že ten môj Prestigio je šialene pomalý, zle chytá sieť..(takže ja napríklad aj keď mám tablet, tak do kuchyne ťahám s receptom celý noťas, pretože tablet mi tam nechytí sieť:D:))).no proste všetko zle...ak ho mám vypnutý pár dní, tak sa potom aj polhoďku načítavajú všetky aktualizáce...ale práve také veci ako blogy na ňom čítam fakt rada, rovnako rada prezerám instragram, videá či čítam knižky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajajaaaj, to je na porazenie, keď máš niečo, čím si môžeš pomôcť a ono to neposlúcha :-/ Do tej kuchyne je to fakt super a práve tam...ach. Tento je vzhľadom na cenu fakt šikovný a rýchly, až som bola prekvapená. Aktualizácie sú niekedy mrchy, ja to radšej vypínam a aktualizujem manuálne. S tým Instagramom je to pravda, ten sa tam prezerá super a blogy, ako také elektronické kozmetické knihy :-))) Videá si pozerám väčšinou v počítači, tam mi pekne add block blokuje otravné reklamy :o) Ak ešte niekedy dostaneš novší alebo sa ho rozhodneš kúpiť, snáď budeš mať už väčšie šťastie.

      Odstrániť
  3. To musela být asi prácička tohle sepsat. :) Upřímně musím říct, že jsem se těm tabletům vždycky smála - no taková pádla. :D Ale po poctivém přečtení tvého článku ( nevynechala jsem ani technické parametry, což je pro mě španělská vesnice :D ), asi přehodnocuju názor. Ne že bych teď nutně musela mít tablet, ale něco to do sebe asi vážně má. Ať už to zmiňované čtení knih - taky jsem zastánce listování, ale na cesty je to šikovný - tak třeba vzít si ho do postele a nemuset tahat notebook, šňůry apod. ( ten můj chudák už nevydrží bez zapojení ani 5 min :/ )
    A co se týče designu, tak taky nemusím černou. Telefon i noťas mám v bílé. :) No článek jsem docela zhltla, moc pěkně jsi ho zpracovala. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola to challange, čo ti poviem :-D Na techniku nie som až tak moc blbá, ale predsa len je to stále ženský pohľad na vec a radšej sa o nej poradím ešte aj s chlapom. Už som predtým uvažovala o takomto príspevku kvôli telefónu, lebo som si tak raz pri fotení jedla povedala, že kurník šopa, že aj toto tvorí súčasť blogovania :-D
      No, keď sme boli v Prahe a tam na lodi vytasilo asi 10 turistov na Karlov most tablety, že im ani hlavy nebolo vidno, tak ma to tiež celkom pobavilo. Alebo slečna na nákupe s "televízorom" pri uchu, toto asi ee, to by som asi nedala. Ale v buse pri cestovaní mi spoločníka spravil (u nás už máme v niektorých free wifi) a ráno z postele pred zapnutím počítača skontrolovať, čo nové sa udialo na sieťach ap. a nemusieť sa k nemu ponáhľať, bolo veru pohodlíčko, ľahko som si na to zvykla :-)
      Tá čierna je jednoducho taká chlapská, ani tá krásna tyrkysová ju nezjemnila. Na výkon to síce žiadny vplyv nemá a chlap by povedal, že je to jedno, ale žene to nevysvetlíš, krajšie sa vníma tá jemnejšia a ženskejšia biela.

      Odstrániť
    2. No už se jim nebudu posmívat, není to vůbec špatná věc, když se nad tím zamyslím. :) A mimochodem ta aplikace na vánoční pozadí je úžasná ♥ Škoda, že jsem o ní nevěděla dřív, tak aspoň do konce ledna, možná února :D budu mít v telefonu ještě Vánoce. :))

      Odstrániť
    3. Určite nie, treba sa pomaly prispôsobovať dobe :-) Tieto sa mi páčili asi najviac, super sú aj live tapety, ale to strašne zaberá pamäť, našla som jedny také, že sa tam pohyb dal úplne vypnúť, len kvôli obrázku, ale to už nebolo ono, keď sa to nehýbalo :o). Minulý rok som mala sneženie, padali mi na pozadí veľké snehové vložky, ale nezvládal to telefón a stále blikal, len viac, ako som spomínala tu. Ja mám natočené aj videá, dodatočne to pridám, včera som už nevládala a dnes tiež nebolo kedy upravovať, tak bude vidno aj to blikanie.
      Ja tapety mením každé ročné obdobie tématicky :-D

      Odstrániť

Vopred ďakujem za prečítanie a komentáre...

Prosím, rešpektujte moje prianie a nevkladajte do komentára pozvánky na giveaway a linky blogov. Komentáre toto ignorujúce budú bez upozornenia a odpovede zmazané. Ďakujem za pochopenie.